پی وی سی PVC
۱۴۰۱-۰۹-۰۹
تخته چند لایی – Plywood
۱۴۰۱-۰۹-۰۹

دیوار پوش TopSheet

معرفی دیوارپوش، تاپشیت (Topsheet)

دیوارها همه‌جا هستند و روزمره ما پشت این دیوارهای می‌گذرد. اگر به دنبال تزریق روحیه و انرژی دوباره‌ای به محل کار و زندگی خود هستید، از دیوارها برای پیاده‌سازی ایده‌های ناب و جذاب استفاده کرده و آن‌ها را تبدیل به یک اثر هنری کنید. مؤثرترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای ایجاد تغییری شگرف در دیوارها استفاده از دیوارپوش هاست. دیوارپوش تاپشیت جذابیت ویژه‌ای به فضای داخلی می‌بخشد و علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد.

استفاده از دیوارپوش در دکوراسیون داخلی

رنگ و کاغذدیواری متداول‌ترین روش‌ها برای تزئین دیوار‌ در طراحی دکوراسیون داخلی هستند؛ اما امروزه شیوه‌ی جدید دیگری به دنیای معماری وارد شده است، استفاده از دیوارپوش‌! دیوارپوش، پوششی از نوع پی‌وی‌سی، سنگ یا چوب است که بدون هیچ‌گونه آسیب یا اشغال فضا، دیوار را به زیبایی می‌پوشاند. دیوار‌ها بخش وسیعی از دکوراسیون فضا را در برمی‌گیرند، بنابراین شایسته است که برای طراحی آن‌ها وقت و سرمایه کافی بگذاریم و با متخصصین دکوراسیون داخلی مشورت کنیم.

امروزه استفاده از دیوارپوش نه‌تنها در بناهای نوساز بلکه برای بازسازی دیوارهای قدیمی بسیار محبوب شده است. دیوارپوش باعث می‌شود دکوراسیون شما جلوه بیشتری پیدا کند و زیباتر دیده شود. دیوارپوش‌ها از لحاظ جنس و ظاهر بسیار متنوع‌اند و هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. در انتخاب دیوارپوش مناسب باید به نوع کاربری دیوار توجه کرد تا خصوصیات موردنیاز مشخص شوند و در مرحله بعد بتوان بر اساس آن‌ها تصمیم گرفت. برای مثال میزان رفت‌وآمد، نوع کاربرد و الزاماتی مثل عایق صوتی و حرارتی بودن، از عوامل موثر در انتخاب دیوارپوش‌ها هستند.

انواع دیوارپوش های رایج در ایران

دیوارپوش چوبی

در ساخت دیوارپوش چوبی از تخته‌های پهن و باریک چوب و در رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. دیوارپوش‌های چوبی مقاومت بالایی دارند، اما برای نگهداری طولانی‌مدت بهتر است از روکش برای آن‌ها استفاده کنید. این نوع دیوارپوش عایق صدا و حرارت نیز هستند و برای نصب هم به زیرسازی پیچیده و دشواری نیاز ندارند. برای نصب دیوارپوش های چوبی، باید ابتدا سطح زیر کار را بررسی کنیم و فرورفتگی‌ها و برجستگی‌ها را مرمت کنیم. سپس بستر لازم روی دیوار قرار می‌گیرد و در مرحله آخر نوبت به نصب قطعات دیوارپوش می‌رسد.

اگر مایلید فضای موردنظرتان را گرم و صمیمی کنید، استفاده از این نوع دیوارپوش برایتان مناسب خواهد بود. معمولاً از آن‌ها در قسمت خاصی از خانه مثل دیوار شومینه، دیوار گلخانه، بخشی از فضای خالی خانه و ... استفاده می‌شوند. امروزه با رشد قیمت چوب و به منظور حفاظت از محیط‌زیست، از چوب‌های مصنوعی مانند ام دی اف برای ساخت دیوارپوش استفاده می‌شود.

دیوارپوش چرمی

استفاده از دیوارپوش چرمی بیشتر در لابی هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری، مسکونی و مهدکودک‌ها رایج است. چرم عایق خوبی در برابر حریق و صداست و در طرح‌های سه‌بعدی هم قابل استفاده است. از آنجایی‌ که چرم بسیار جلب‌توجه می‌کند، بهتر است که سطح زیادی را با آن نپوشانید. دیوارپوش چرم تنها برای نقاط کانونی مثل دیوار پشت تلویزیون، دیوار شومینه، بالای تخت در اتاق‌خواب و ... توصیه می‌شود.

دیوارپوش‌های چرمی در انواع رولی و پنلی تولید می‌شوند. نوع رولی آن همچون کاغذدیواری است و در مواردی که سطح موردنظر وسیع است از آن استفاده می‌شود، اما اگر قصد دارید در سطح محدودی دیوارپوش نصب کنید، نوع تایلی یا پنلی آن که لوکس و زیباست توصیه می‌شود. نصب تایل‌های دیوارپوش چرم باید توسط نصاب پنل کامپوزیت انجام شود چراکه برخلاف دیوارپوش رولی، تایل‌ها باید به دیوار پیچ شوند.

دیوارپوش سنگی

از گذشته تا به امروز، استفاده از انواع سنگ طبیعی و مصنوعی در معماری ایرانی به عنوان دیوارپوش رواج داشته است. مهم‌ترین عامل رواج این نوع دیوارپوش این است که روی هر جنس دیواری اعم از گچی، سرامیکی، سیمانی و ... قابل نصب است. از ویژگی‌های این دیوارپوش‌ها می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربه و خراشیدگی اشاره کرد. این سنگ‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانند به هر طرح، شکلی و اندازه‌ای، روی دیوار نصب شوند. برای نصب دیوارپوش های سنگی در ابتدا چسب سیمان را با استفاده از ماله به سطح موردنظر بمالید سپس شروع به چسباندن دیوارپوش های سنگی کنید.

البته باید گفت که این متریال امروزه به دو دلیل عمده کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اول اینکه قیمت سنگ طبیعی با توجه به محدودیت منابع طبیعی و نیز سخت شدن فرآیند واردات به شدت رو به افزایش است، در نتیجه بخش قابل‌توجهی از علاقه‌مندان به این نوع دکوراسیون به سنگ های مصنوعی یا به بیانی دقیق‌تر، دیوارپوش های پی وی سی طرح سنگ روی آورده اند. دلیل دوم هم برخی معایب سنگ‌های آنتیک مانند احتمال تجمع حشرات در میان بندها، غیرقابل شستشو یا رنگ‌آمیزی بودن، وزن بالا و خطر برای مکان‌های زلزله‌خیز، رسانای گرما بودن و غیره است.

علاوه بر پوشش کامل دیوارها می‌توانید از دیوارپوش‌های سنگی به صورت محدود و در نقاط کانونی منزل مثلاً دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت شومینه هم استفاده کنید. سنگ ها تنوع بالایی دارند و این نوع دیوارپوش نیز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می شوند. شکوه و اصالت امتیازهای اصلی این محصول برای دکوراسیون داخلی شما خواهند بود.

دیوارپوش شیشه‌ای

استفاده از شیشه‌ در طراحی دکوراسیون داخلی روشی مدرن است و در مدتی کوتا طرفداران بسیاری در صنعت ساختمان‌ پیدا کرده‌ است. تنوع بالای رنگ، طرح و اندازه این محصول باعث شده هرکسی با هر سلیقه‌ای شیفته‌ی شفافیت و زیبایی آن‌ها شود. علاوه بر شیشه‌های آینه‌ای از شیشه‌های رنگی هم برای خلق نمایی جالب و جذاب در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای دیوارپوش شیشه‌ای سهولت در تمیز کردن آن است که همین موضوع آن را برای آشپزخانه‌ی منازل و محیط‌های اداری بسیار مناسب کرده است. البته لازم به ذکر است که با وجود مقاومت بالای این شیشه‌ها، اما درصورتی‌که ضربه‌ای سنگین به آن‌ها برخورد کند کاملا خرد می‌شوند. پس لازم است مکان استفاده از آنها را با احتیاط و حساسیت بالاتری انتخاب کرد.

دیوارپوش سه‌بعدی

دیوارپوش‌های سه‌بعدی دیوارها از یکنواختی و خسته‌کننده بودن خارج می کنند و با وزن کمی که دارند به‌راحتی روی دیوار نصب می‌شوند. اگر قصد دارید از دیوارپوش‌های سه‌بعدی استفاده کنید به هیچ وجه از اجرای یک نورپردازی بی‌نقص غافل نشوید. نورپردازی مناسب باعث خلق نمایی چشمگیر می‌شود.

این نوع دیوارپوش معمولا از پنل‌های MDF و روکش PVC، پارچه، چرم و... ساخته می‌شود، در نتیجه از خاصیت ضد حریق برخوردار هستند و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم می‌باشند. از مزایای این مدل این است که در هر اندازه، طرح، رنگ و روکشی قابل تولید است. در نصب دیوارپوش های سه‌بعدی ابتدا باید زیرسازی مناسب صورت گیرد. بعد از انجام زیرسازی در صورت نیاز، سیم‌کشی مربوط به نورپردازی را انجام داده و سپس پانل دیوارپوش سه‌بعدی را در جای خود قرار می‌دهند.

تاپشیت چیست؟

تاپشیت (نسل جدید دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی سخت)، امکان اجرا بر روی سطوح هموار یا ناهموار را دارد و به دلیل عدم نیاز به مصالح ساختمانی، بهترین و مناسب‌ترین دیوارپوش جهت تعمیرات و بازسازی دکوراسیون داخلی است. همچنین در سازه‌های نوساز می‌توان بلافاصله پس از مرحله سفت‌کاری ساختمان و بدون نیاز به انجام نازک‌کاری، از دیوارپوش تاپشیت استفاده نمود. عمر مفید بسیار بالای دیوارپوش‌های تاپشیت، نیاز به صرف هزینه برای تعمیرات و بازسازی دکوراسیون داخلی را از بین می‌برد.

ورق های دیوار پوش پی وی سی سخت تاپشیت با تحولی نوین در صنعت دیوارپوش و با طرح‌های متنوع چوب، سنگ و کاغذدیواری به صورت مات و براق تولید می‌شود. این ورق‌ها بهترین راه‌حل برای نازک‌کاری محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری، درمانی و بهداشتی، هتل ها، شناورها و ... هستند.

مزایای استفاده از دیوارپوش های تاپشیت

ضد آب

توجیه اقتصادی

خواص آنتی باکتریالی

خود خاموش شونده

وزن سبک

تنوع طرح

نظافت آسان

مقاومت در برابر ضربه

نصب سریع، آسان و تمیز

عایق صوت و حرارتطول عمر بالا

ثبات رنگ

ضد حشره

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول می‌توانید با دفتر مرکزی ما واقع در سایت چوب فروشان تهران به شماره تلفن های: 33288427-021 و یا همراه کارشناس فروش به شماره

8361686-0912 تماس حاصل فرمایید.

 

sang2
۲f8cad57-d07e-4f73-a7dd-8262050a7a85
sang-1
photo_2018-01-22_14-13-02

تاپ شیت

 

دکور

 

نما

دیدگاه ها بسته شده است