پالونیا (پائولونیا) سریع رشدترین درخت دنیا!

ترموود (Thermowood)چیست
۱۳۹۸-۰۶-۱۰
osb او اس بی
۱۳۹۸-۰۶-۱۰

پالونیا (پائولونیا) سریع رشدترین درخت دنیا!

درخت پالونیا درختی است که نسبت به سایر درختان بسیار زودتر رشد می کند و متلق به کشور چین است . رشد درخت پالونیا به گونه ای است که طی مدت سه هفته از شروع پرورش یک اندازه یک وجب رشد می کند.
کاشت درخت پالونیا بسیار با ارزش است زیرا نه تانها می توان از چون آب در سال پنجم استفاده کرد بلکه از برگ ها و شکوفه های پالونیا برای تغذیه زنبور عسل و همچنین درختان Paulownia برگ های بزرگ تولید می کنند که به عنوان خوراک حیوان استفاده می شوند,  این یکی از بهترین غذاها برای گاو، گوسفند و بز است.

برگهای این درخت حاوی تقویت کننده خاک (خاک برگ و کود سبز) و مناسب برای تغذیه دام (پرورش اسب و پرواربندی گوساله – بره پرواری داشتی و پرورش بز) است. درتجزیه برگ‌ها وجوانه گلهای این درخت ۸ نوع اسید آمینه و ماکروالمانهای منیزیم, کلسیم, پتاسیم و گوگرد و میکرو المانهایی, روی, منگنز, مس و آهن شناسائی شده است. این مواد در تقویت  زمین‌های کشاورزی به عنوان کود سبز یا کمپوست و خاک برگ استفاده می‌شود.

از چوب درخت پالونیا می توان در ساخت مبلمان , ساخت کندوهای زنبورعسل , جعبه میوه و .. استفاده می شود.
درختان پالونیا ریشه های قوی و محکمی دارند و توان آنها را حتی در مناطقی که شیب تندی دارند هم کاشت

مقاوم به سایش
پالونیا چوبی سبک دارد که در عین سبکی به سادگی دچارسایش نمیشود.

بافتی زیبا با رنگی روشن
چوب پالونیا با بافتی زیبا و ظریف با رنگی روشن و الگوهای طبیعی برای ساخت مبلمان، لوازم التحریرو تجهیزات ورزشی بسیار مناسب است.

توانایی اکوستیکی
اکوستیکی ابزار آلات موسیقی ساخته شده از چوب پالونیا با تغییر آب و هوا حفظ میشود. این چوب برای ساخت سنتور،عود و دیگر آلات موسیقی بسیار مناسب است.

تراش و رنگ آمیزی آسان
چوب پالونیا براحتی خرد نمیشود، اما بخاطر نرمی آن براحتی تراشیده شده و رنگ آمیزی میشود. از این رو چوب پالونیا برای ساخت صنایع دستی بسیار مناسب است.

شرایط پرورش
مناسب ترین خاک برای کاشت درخت پالونیا , خاک لومی، شنی و خاک ماسه ای که خوب زهکشی شده باشد . هرچند پالونیا درختی است که تحمل کاشت در خاک های فقیر را هم دارد اما بهتر است که برای کاشت آن از خاک اسیدی یا خنثی برای آن استفاده شود و نور آفتاب به صورت غیرمستقیم به آن بتابد. اگر می خواهید پالونیاهایی که می کارید سرحال باشند و خوب رشد کنند باید در پاییز و یا بهار برای کاشت بذر اقدام کنید, ریشه های این درخت با بزرگ تر شدن درخت گسترده تر می شود و به همین دلیل باید این درخت ها را در فاصله پنج یا شش متر کاشت.
هم چنین در سال اول کاشت باید درخت را در زمان های معین آبیاری کرد و هیچ وقت نباید خاک آن خشک و برگ های آن جمع شود.

 

دیدگاه ها بسته شده است