شینگل یکی ازپرکاربرد ترین پوشش سقف دراروپا وآمریکا
۱۳۹۸-۰۲-۲۹
پالونیا (پائولونیا) سریع رشدترین درخت دنیا!
۱۳۹۸-۰۲-۲۹

ترموود (Thermowood)چیست

ترموود چست

ترموود در حقیقت فرآیند خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در این فرآیند به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. بسته به گونه چوب، رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.

این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد. در واقع در طول فرآیند «ترمو کردن» چوب، بخش عمده رزین چوب از آن خارج گشته و بخشی که باقی می ماند به صورت بلور نمایان خواهد گشت. البته ناگفته نماند که در طول فرآیند «ترمو کردن» از هیچ ماده شیمیایی و افزودنی استفاده نشده و به همین دلیل ترموود محصولی کاملا سازگار با محیط زیست است.

در مجموع می توان گفت که ترمو چوب (ترمووود) جدیدترین روش برای مقاوم سازی چوب در جهت استفاده در فضاهای باز است. به عنوان مثال می توان از ترمووود برای نمای چوبی ساختمان استفاده نمود.

برخی از ویژگی های ترمووود یا چوب ترمو

دوام و ثبات ابعاد

مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات

فاقد صمغ بودن، یکنواختی و خلوص چوب

 

موارد استفاده:

1. نمای چوبی ساختمان (نما چوب)

2. نمای بیرونی ساختمان (نما چوب)

3. کفپوش فضای باز (Decking) و داخلی

4. انواع دکوراسیون داخلی

5. انواع مبلمان فضای باز

6. آلاچیق و پرگولا

7. سایه بان و لوور

8. بام باغ ( روف گاردن)

9. درب و پنجره و زیرسقف

10. سونا و استخر

11. دست انداز نرده

12. کف پله

13. گلدان

14. قرنیز

نمایی از یک ساختمان ساخته شده از ترموود به همراه شینگل

این روز ها در کشور ما توجّه به نمای ساختمان چه از طرف طراحان،سازندگان و مالکان بیش از بیش شده است ودر این بین گرایش به سمت استفاده از چوب بسیار افزایش یافته است و این روند اتفّاق بسیار مهمی در پیشرفت معماری معاصر کشور می باشد چرا که باوارد کردن چوب به نمای ساختمان نه تنها عنصری از طبیعت را که نمادی از آرامش و زیبایی است را به فضای پر هرج و مرج و شلوغ شهری می آوریم و بلکه اگر معماری سنتی ایران را مورد بررسی قرار دهیم استفاده از چوب را در بنا های قدیمی به کررّات می بینیم و این مهم دلیلی دیگر برای استفاده ازاین متریال در ساختمان های امروزی می باشد.

گروه جوان آمادگی خود را جهت هر چه بهتر این محصول ارائه می نماید.

لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها بسته شده است