آندوویلا onduvilla
۱۳۹۶-۱۱-۰۹
پیدایش موسیقی و گره خوردن آلات آن با چوب
۱۳۹۶-۱۱-۰۹

لمبهTongue and groove

لمبه چوبی از سال های گذشته در معماری ایران جایگاه ویژه ای داشته است . لمبه چوبی با توجه به ویژه گی هایی مانند زیبایی , نصب آسان ، ماندگاری بالا و همیشه مورد پسند معماران از قدیم بوده و است .

 در سال های گذشته به وفور از این سقف ها استفاده می شد و دیدن سقف های چوبی در رنگ ها و شکل های مختلف عادی بود .

 چیزی که در این روز ها شاهد آن هستیم بازگشت به سبک های گذشته با شکل و شمایل مدرن هستیم . همان چوب ها با طرح هایی جدیدتر تولید میشوند و به فروش میرسند . حتی شما می توانید این لمبه ها را در اندازه و طرح های مختلف سفارش دهید .

  امروزه استفاده از سقف های کاذب طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است و حیف و صد حیف که معماران این سقف های چوبی را فراموش کرده اند . اینجاست که شما باید از این فرصت طلایی استفاده کنید و برای داشتن خانه ای زیبا و متفاوت از آنچه در همه جا است ، دست به تغییراتی بزنید و ایده ای نو برای تغییر دکوراسیون سقف خانه و محیط کار خود به کار بگیرید .

  لمبه چوبی مزایای منحصر به خود را دارد :
 از مزایای لبمه می توان به (( عایق حرارتی )) بودن آن اشاره کرد اگر شما از سقف خانه تان انرژی از دست می دهید ، یکی از ترفند ها استفاده از لمبه چوبی است .

 لمبه چوبی (( ضد امواج مضر )) است . در کل خاصیت چوب این است که از انعکاس امواج در محیط می کاهد . با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سر به فلک کشیدن دکل های مخابراتی و ارتباطی در شهر های بزرگ که تعدادشان از درختان هم بیشتر است ، استفاده از چوب در خانه های شهری به شدت توصیه می شود .

  عمر لمبه چوبی بسیار بالاست . همانطور که میدانید ساختمان های چوبی عمر بالایی دارند و به این سادگی خراب نمیشوند . حالا شما حساب کنید اگر لمبه را در داخل اتاق نصب کنید که نه نور خورشید به آن میتابد و نه رطوبت هوا چه عمر بالایی می تواند داشته باشد . اگر از پوشش های گیاهی برای حفاظت از چوب ها استفاده کنید ، بسیار عالیست .

 لمبه چوبی (( سازگار با محیط زیست )) است . لمبه ها معمولا از درختان صنعتی که یکی از کشور های صادر کننده های آن روسیه است وارد کشور می شوند. معمولا از چوب نراد ( سفید روسی ) برای ساخت لمبه استفاده می شود . نراد نوعی کاج است . 
  اصولا این درختان به صورت صنعتی کاشته میشوند و در صنایع چوب ( به خصوص ایران ) استفاده می شود . برای ساخت لمبه چوبی به نسبت مواد دیگر ، کمترین میزان انرژی اتلاف میشود . هر چه از مزایای استفاده از چوب بگوییم ، کم گفته ایم . مخصوصا اگر از درختان صنعتی برای ساخت سازه های چوبی استفاده شود که  فوق العاده است .

 

دیدگاه ها بسته شده است