توقیف خودروی پراید با بیش از نیم تن چوب قاچاق در آران و بیدگل!

کشف ۳ تن چوب قاچاق در لاهیجان
۱۳۹۵-۱۰-۲۷
نمای جالب ساختمان چوبی
۱۳۹۵-۱۰-۲۷

توقیف خودروی پراید با بیش از نیم تن چوب قاچاق در آران و بیدگل!

رئیس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل از توقیف خودروی پراید با 650 کیلوگرم چوب سبز تاغ در محدوده کمربندی ابوزیدآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش آران و بیدگل نیوز، رضا شفیعی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت آن اداره شامگاه یکشنبه به دنبال گزارش مردمی مبنی بر قاچاق چوب در محدوده جاده کمربندی ابوزیدآباد با کمین کردن توانستند فرد متخلف را دستگیر کنند.

وی از جاسازی چوب قاچاق تاغ در این خودروی پراید خبر داد و گفت: در محدوده اطراف منطقه نیز حدود 32 اصله درخت تاغ قطع شده مشاهده شد که فرد متخلف در مواجهه با مستندات، به قطع درختان اعتراف کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.
وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در این منطقه اهمیت زیادی دارد.
قطع درختان تاغ یکی از مشکلات اصلی آران و بیدگل است، سال گذشته از قاچاقچیان چوب تاغ، حدود 30 تن چوب کشف و توقیف شد.
آمار رو به افزایش کشفیات چوب و ذغال در آران و بیدگل مدتی است زنگ خطرنابودی تاغزارها را به صدا درآورده است، این زنگ خطر از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها خبر می دهد.

دیدگاه ها بسته شده است